VOLVO 244 BITURBO

Silnik T6 B6294t od XC90
- oryginalna głowica od tego silnika ma zmienne fazy rozrządu, zostanie więc zastąpiona modelem od volvo 960
- miska olejowa też od volvo 960
- konieczne było przerobienie mocowania filtra oleju, gdyż oryginalnie ten silnik przystosowany jest, do przedniego napędu i oryginalna miska z wkładem olejowym nie pasuje do tylnego napedu. Wymagało to nagwintowania otworu w bloku silnika i dorobienia tulejki dystansowej, do której można dokręcić zwykły filtr puszkowy. Konieczne było też nawiercenie otworów po prawej stronie bloku do zamocowania łapy silnika.
Do głowicy pójdą wzmocnione zawory azotowane oraz zostaną wypolerowane kanały dolotowe oraz wydechowe.

HAMULCE
Nadeszła pora na dobranie się do hamulców. Jedyna słuszna koncepcja, to zaciski big brake od subaru i tarcze o srednicy 320 mm od volvo xc90. Montaż tego zestawu wymaga dorobienia adapterów do zacisku oraz konieczne będzie założenie dystansów 20mm.

SKRZYNIA BIEGÓW
Opis: tutaj dawcą jest bmw seria e60. Montowali tam poczciwego getraga, który idealnie sprawdzi się przy takiej mocy, a przypomne że docelowo bedzie to 400 koników. Konieczne było przespawanie flanszy obudowy sprzegła i tu skolei podeszła flansza od automatu volvo 960 3.0. Sprzegło i koło zamachowe pochodzi od volvo 850 T5r. Natomiast tarcza sprzęgła 240mm od bmw e39.